besök hos barnmorskan

Idag var det besök hos barnmorskan vid halv nio. Till en början gick det bra
pratade lite och man kände verkligen förtroende för henne. så vi gjorde som en ny inskrivning eftersom de inte visste någonting om en.
men tog vi och lyssna på hjärtljuden som låg på 144 <3 denna där tyckte nog inte om att vi störde den för det blev en hel del sparkande mot grejen man lyssnar med:) de är som sagt en sprattelgubbe.
bebis hade börjat sjunka ner där av trodde bm att jag hade så ont häromdagen men den är inte fixerad utan ruckbar. Fick en ny tid till henne om två veckor.
Fick även ta ny blodgruppering igen. och blodsocker och blodvärde.
Blodvärdet hade dess värre sjunkit en del så måste sköta järntabletterna bättre. försöka ta dem med fil eller ngt så kanske man inte mår så illa... jaja de får vi se ätas ska dem iaf.
sen va det ju de här med proverna idag de gick jätte bra första två sticken och tredje iaf under tiden nålen va kvar i huden, sen när hon drog ut den så blev allting svart och man hörde ingenting. så där la man in en liten svimmning i det hela. när man börja piggna till så stod de två barnmorskor brevid en som höll mina ben och en som torkade med kallt vatten.
man måste ju försöka göra gott intryck första besöket haha. så illa. tog en ganska bra stund innan man kände sig hyffsat stadig igen. gick in till min bm och skulle gå igenom det sista. men fick lägga mig på britsen inne hos henne igen.
de försökte få tag i jocke men de gick inte. dumt nog. kläde på mig och gick sakta och lugnt ut till bilen sen iaf.
sen nu känns det lite bättre. blir en vilodag kan jag lova.

händelserik morgon iaf.


The End
2010-01-28

vad ni tycker

Skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

det här sa:

Trackback
RSS 2.0