irritation och men ändå mer än lycklig...

igår kände jag att jag behövde ringa bvc så ringde dit för att fråga om hur mycke milly ska äta eftersom hon enbart tar ersättning nu och de frågade hur många gånger hon äter vilket är 6-7 gånger
och hur mycke. svarade att de är olika ibland tar hon bara 30 och ibland 200 ml.
men enligt dem så får hon inte äta 6-7 gånger för då får hon i sig för mycket.
och visst förstår jag att de inte vill man ska över mata men om hon är hungrig ska jag då låta henne skrika och må dåligt för hon är hunrig.
aldrig i livet.
fick även höra att jag är dum för jag frågade om jag får ge henne Nan2 istället eftersom hon ändå är 3½ månad så vad borde dessa två veckor spela för roll?
jag blev helt mega arg på henne och la på.
men jag tänker inte ta skit från henne för jag ringer och rådfrågar.
idioti måste jag säga.
bättre göra som man känner själv hedan efter.


idag har vi beställt soffan vi ville ha.
milly charmade mannen i kassan så han blev alldeles till sig. såg riktigt skoj ut.

har även bestämt tid för att skriva kontraktet nu och de blir på tisdag.
riktigt skönt.
jehoo..

gör man som vi vill i lgh så kommer de bli sjukt najs.
och de är bara 15 dagar tills vi får den.  wieho.


när vi handlade på blomsterlandet idag inför lördag så
frågade hon i kassan vad de va för tillställning sa att de va dop.
och då sprang hon och hämtade en silvrig groda med en guldig krona och sa att de va en dop present från dem.
så nu får även dopdukningen prydas av en groda :)
passar bra till våran sessa :)
nu är de bara två saker till som ska bli gjorda sen kommer livet bara vara perfekt.
är så nöjd idag ändå.:)

speciellt med en mycket glad och nöjd milly. :)






vad ni tycker
Postat av: Fröken M

Mäh, vad tusan var det för dummt med att fråga det. Vi gav viggo morotspuré en vecka för tidigt och inte dog han för det ! Ersättning slukar han med glupsk aptit. Gärna 200 ml 6 gånger om dygnet utan problem och det enda vi får höra på bvc är att han växer sååå bra. När vi var där och tog 3 månaders sprutan sa de att vi inte behöver komma förrän efter ytterligare 3 mån när nästa sprutor ska tas just för att han äter och växer...

Som mamma är inte saker och ting så självklara och ingen fråga är för dum !

Helt rätt att du slängde på luren, det hade jag oxå gjort !! :)

2010-08-12 @ 16:10:36
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag började ge kasper nan2 när han va 2½ månader bara. På bvc säger dom att den ger lite mer mättnadskänsla å efter ett par mål me den märkte ja skillnad

2010-08-12 @ 16:12:16
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Vi & Du - Gravid och mamma till två flickor

Mjo, men börjar bli lite påfrestande såhär i slutet :)



Vad härligt att höra. Jo här går det lite upp och ner. Jädra hormoner ;)

2010-08-12 @ 17:03:26
URL: http://milliez.nu
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar

Sandra: Nu har vi ju itne samma bvc sköterska här uppe men Marie sa till oss att det inte spelar någon roll det skiljer inget på mättnadskänsla :S Och vi har faktiskt inte märkt något på det heller

2010-08-12 @ 18:22:54
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: sarah

Tycker den barnmorskan sköterskan verka lite knasig. Min barnmorska har alltid sagt till mig att att det är ju bättre att dom får i sig för mycket en för lite för få dom för mycket så spy dom ju alltid upp det dom inte behöver.. Klart du ska ge din lilla ängel om hon är hungrig.. Lycka till med allt :)

2010-08-12 @ 21:28:15
URL: http://dampsarah.blogg.se/

Skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

det här sa:

Trackback
RSS 2.0