Barnmorskan och en tripp till förlossningen igen.

När jag var hos bm igår så visade trycket på 130/95
äggvita i urinen och svullnad på 4 kg, huvudvärk och dimsyn
vilket tyder på Havandeskapsförgiftning.
fick åka till Borås igen där visade trycket 130/85 och 1+ på äggvita bara resten av symtomen som va kvar,
så fick träffa en läkaren som var riktigt bra, han tog verkligen det man sa på allvar,
vi gjorde ultraljud igen och mätte fostervatten och mätte lite mått på bebisens huvud och sådant.
han gjorde även en hinsvepning, och idag gjorde läkaren en till och töjde även på kanterna av livmodertappen den halva cm som knappt va kvar, hon trodde de skulle ta högst 3 dagar innan vi har bebis här. men vårgar knappt hoppas på något. men finns lite som gör att hoppet ändå finns där, men de håller jag lite mer privat.
måste ringa bm imorgon och be om ny tid denna veckan + att om bebis inte kommit på fredag ska jag ringa in igen och säga till att jag inte tänker gå en dag mer.
fick iaf sova 3 timmar i natt de var underbart sen sov jag i omgångar, fick morfin sömntablett och bricanyl innan vi la oss igår eftersom vi fick stanna kvar över natten på förlossningen.
de va lite sjukt,
undersköterskan sa att när du tagit de här så blir du inte knall fall direkt utan de tar ungefär en halvtimme så känner du dig kanske lite dåsig, ja just de, 10 min tog de låg och pratade lite med jocke och sen börja jag sluddra och flina och greja sen låg jag helt däckad, men när jag vaknade igen vid tjugo över två va jag helt skakig och mådde illa och kände mig inte allt för skoj, men de fick funka ändå,
så idag när vi skrevs ut så åkte jag och jocke ner till knalleland och gick där lite och kikade, mest för att göra något så man kom på andra tankar eftersom de kändes helt kaos, men men bebisen mår bra iaf.
längtar tills man har den lill* i famnen. men de dröjer nog inte länge nu.



vad ni tycker
Postat av: Beccis

åååå va spännande :)

jag längtar snuttan

2010-04-27 @ 17:51:17
URL: http://staaacey.blogspot.com
Postat av: Malin

Oooj inom de närmsta 3 dagarna säger dom ;) Ja vill med ha ut min inom dom närmsta 3 dgrna ^^ heheheh, men huvudsaken är att den kommer ut frisk o kry..



Lycka till med allt kram

2010-04-27 @ 20:44:19
URL: http://bebismalin.blogg.se/
Postat av: Emily

De va en envis bebbe! Håller tummarna att den lilla kommer snart! =)

2010-04-27 @ 21:13:45
URL: http://emilyasen.blogg.se/

Skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

det här sa:

Trackback
RSS 2.0