Tidig morgon

Åh tror jag dör ärligt talat mår så illa så de finns inte.
varit vaken sen 04.50, åh va underbart not.
kollat film och försökt få i mig lite för att slippa illamåendet men ikke.
har en så dum känsla i kroppen oxå. men men den går nog över.
igår när jag la mig och kolla film och prata med malit. så fick bebis något mega ryck och låg och vände och vred på sig och sparka åt alla håll och kanter istort sätt. sen helt plötsligt så va den helt stilla och de blev helt varmt på en fläck på magen. lite skumt.
men mysigt när man känner att denna där rör sig.=)
även om man har lite mindre än tre månader kvar vilket egentligen känns som en evighet så börjar man faktiskt tröttna på att vara gravid. jag vill kunna ha mina kläder sen innan. visst byxor och så gå på lättare nu än förut förutom runt magen då förstås men den ska ju växa har jag hört.
ska bli skönt sen när vi väl fått vår lilla denna där. då blir de mycke promenader och sådant. så man kan få upp lite kondition igen.
den kondition som fanns inann är som bort blåst blir ju anfådd av minsta lilla istort sätt. trappor är en pina. likadant som uppförsbackar. jag kan tro man är en säl eller ngt.
sen med dessa förbannade foglossningar oxå så är de inte smidigt.
men det går man ska inte klaga. !
fast jo egentligen ska man det. är det någongång man får klaga så är de nu.

Faktiskt.

igår ringde jag till banken och fixade ett sparkonto till bebis. så när denna där har anlänt så börjar de sättas in 150:-/ månad till den av mig och 150:- av jocke. Han på banken tyckte de va bra att man tänkte på sådant redan nu, om man kände att ens ekonomi klarar av de.
sen ringde jag försäkringskassan och gav dem ytterligare uppgifter.
blev rätt sur på henne faktiskt.
först fråga hon hur jag skulle göra när min sjukskrivning går ut och jag svara söka havandeskapspenning p.g.a jobbet man har. då tycker hon de är bättre jag tar av min föräldra penning till de. Fuck heller att jag ska ta lite mer än en månad av den för den saken. när man egnetligen har rätt att att får havandeskapspenning för jobbet man har.
de är dryga.
ringde även och sa upp elen på lägeheten i hva eftersom de känns onödigt att betala massa pengar för ngt man inte använder liksom. hade jag vetat de tidigare.
har ju knappt ävent de sen i oktober.

sen idag ska jag ha lönesamtal via telefon med min chef. tycker de är svårt och sätta betyg på sig själv. speciellt nu eftersom jag inte va där på hela sommarn och när jag kom tillbaka så jobbade jag en månad sen blev jag sjukskriven.
men men man får försöka så gott de går iaf.
sen efter de så ringer sjukgymnasten så kräva att jag får vattengympa så man inte känner sig så extremt lat.

och så kommer P idag med shivas. :)
de ska bli roligt för både mig och rufus. rufus får en lekkamrat över helgen och jag får träffa P en sväng sen kommer han på söndag igen. och stannar troligen till måndaf om inget händer.


jocke rufus och denna där<3

tänk att man kan tycka om en krabat så mycke trotts man inte träffat den.

The end


2010-01-21

vad ni tycker

Skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

det här sa:

Trackback
RSS 2.0